نکاتی درباره فلاشینگ نما

نکاتی درباره فلاشینگ نما

نکاتی درباره فلاشینگ نما

نکاتی درباره فلاشینگ نما

 

برای آشنایی نکاتی درباره فلاشینگ نما  با ما همراه باشید.

فلاشینگ نما به ورق‌هایی گفته می‌شود که برای جلوگیری از نفوذ آب به منافذ ساختمان در بخش‌های مختلف مانند سقف، دیوار، لبه پنجره و اطراف درب‌ها نصب می‌گردند. البته این محصول به‌ گونه‌ای طراحی می‌شود که زیبایی ظاهری ساختمان را نیز بهبود می‌دهد. این محصول به‌ صورت ورقه‌ای با سطح مقطع‌های خاصی تولید می‌شود که پس از نصب مانند سدی در برابر رطوبت از ساختمان محافظت می‌کند.

وقتی کار احداث یک ساختمان به پایان می‌رسد، باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. نمای ساختمان در معرض هوای آزاد و همچنین آب باران و برف قرار دارد. منافذی در بخش‌های مختلفی از ساختمان مانند محل تلاقی دیوارها، لبه‌های سقف، اطراف پنجره‌ها و درب‌ها وجود دارند که جریان آب می‌تواند از طریق آن‌ها به داخل ساختمان نفوذ کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید به دنبال راه چاره‌ای بود. بهترین راهی که در صنعت ساختمان‌سازی برای این چالش استفاده می‌شود، فلاشینگ نما است. در ادامه  مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین نکاتی بپردازیم که باید درباره فلاشینگ در نمای ساختمان بدانید. با ما همراه باشید.

آنچه درباره فلاشینگ نما نمی دانید .

فلاشینگ نما به ورق‌هایی گفته می‌شود که برای جلوگیری از نفوذ آب به منافذ ساختمان در بخش‌های مختلف مانند سقف، دیوار، لبه پنجره و اطراف درب‌ها نصب می‌گردند. البته این محصول به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که زیبایی ظاهری ساختمان را نیز بهبود می‌دهد. این محصول به‌صورت ورقه‌ای با سطح مقطع‌های خاصی تولید می‌شود که پس از نصب مانند سدی در برابر رطوبت از ساختمان محافظت می‌کند.

با توجه به اینکه این محصول در معرض هوای آزاد و آب باران قرار دارد، باید نسبت به خوردگی و زنگ زدن مقاوم باشد. به همین دلیل برای تولید فلاشینگ نمای ساختمان به سراغ متریال‌های فلزی مانند آلومینیوم، آهن گالوانیزه، سرب و مس می‌روند.

نکاتی درباره فلاشینگ نما
نکاتی درباره فلاشینگ نما

 مزایایی  ورق‌های فلاشینگ عبارت‌اند از:

محافظت از سوله در برابر بارش باران و برف

جلوگیری از آسیب دیدن مصالح در برابر جریان هوا

ممانعت از ورود جریان هوا به داخل سازه از طریق منافذ درب و پنجره (کمک به بهره‌وری انرژی)

جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به درون سازه و سوله

زیباسازی نمای سوله و سازه

انواع فلاشینگ نمای ساختمان

وقتی برای خرید فلاشینگ نما به بازار مراجعه می‌کنید، باید بدانید که با گزینه‌های مختلفی مواجه هستید. انواع فلاشینگ را با توجه به جنس و طراحی سطح مقطع دسته‌بندی می‌کنند. آنچه در اینجا مد نظر داریم، نوع سطح مقطع‌هایی است که برای طراحی این محصول انتخاب می‌شوند. محدودیت خاصی برای طراحی فلاشینگ وجود ندارد. شما می‌توانید طرح خاصی را آماده کنید و از تولیدکننده بخواهید که آن را برای شما بسازد. در عین حال برخی مدل‌ها هستند که بیشتر در بازار یافت می‌شوند. در همین راستا می‌توان انواع فلاشینگ در نمای ساختمان را به چهار گروه زیر تقسیم کرد:

فلاشینگ تاج

فلاشینگ تاج معمولا برای کاربردهای خاصی تولید می‌شود. اگر در ساختمانی از سقف شیبدار استفاده می‌شود برای پوشاندن درزها و منافذی که در سقف‌ها به وجود می‌آیند، فلاشینگ تاج بهترین گزینه است. البته در کنار فلاشینگ باید از مواد عایق برای پوشاندن درزهای موجود نیز استفاده شود. خمکاری این ورق‌ها با توجه به زاویه سقف شیبدار ساختمان صورت می‌گیرد.

نکاتی درباره فلاشینگ نما
نکاتی درباره فلاشینگ نما

فلاشینگ نبشی

دسته دیگری از انواع فلاشینگ نما در ساختمان‌ها با نام نبشی شناخته می‌شوند که شبیه به حرف L انگلیسی هستند. بر این اساس این محصول از دو لبه که با زاویه عمود بر هم قرار می‌گیرند، تشکیل می‌شوند. لبه‌های ورق نبشی نیز به سمت داخل خم‌کاری می‌شوند تا نصب آن‌ها راحت‌تر صورت بگیرد. فلاشینگ نبشی معمولا در محل تلاقی دیوارهای ساختمان استفاده می‌شود.

 فلاشینگ سه پله

فلاشینگ نما سه پله با الگوبرداری از نبشی طراحی می‌شود. با این تفاوت که دو بار خم‌کاری با زاویه قائم در آن انجام می‌گیرد. فلاشینگ سه پله را می‌توان برای پوشش آبریز سقف در ساختمان‌ها استفاده کرد. به این ترتیب با یک تیر دو نشان را هدف می‌گیرند. هم از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می‌شود و هم جریان آب باران و برف از سقف ساختمان به سمت بیرون منتقل می‌گردد.

 فلاشینگ یو

فلاشینگ یو با سطح مقطعی شبیه به حرف U طراحی می‌شود. بیشترین تقاضا برای خرید فلاشینگ نما در بازار مربوط به همین مدل است که هم برای پوشش دیوار و هم برای سقف قابل استفاده است. در طراحی این محصول خلی مهم است که دو لبه بالایی کاملا موازی یکدیگر قرار بگیرند و با لبه پایینی زاویه قائم تشکیل دهند.

نکاتی درباره فلاشینگ نما
نکاتی درباره فلاشینگ نما

نحوه اجرای فلاشینگ نما

در اینجا حالا به بررسی نحوه اجرای فلاشینگ نمای ساختمان می‌رسیم. فرآیند نصب این محصول نسبتا ساده است. همان طور که اشاره کردیم می‌توان آن را در بخش‌های مختلف از جمله سقف، اطراف درب‌ها، پنجره‌ها و سایر منافذ ساختمان نصب کرد. در گام اول باید محل نصب این تجهیز را مشخص کنید. سپس باید با توجه به شرایط موجود، نوع فلاشینگ مناسب را انتخاب کنید. اگر در مناطق بارانی حضور دارید، توصیه می‌کنیم که ضخیم‌ترین فلاشینگ‌های موجود در بازار را به‌کار بگیرید.

حتما قبل از خرید فلاشینگ نما، تمام محصولات مورد نیاز را در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید با خرید عمده، هزینه کمتری را پرداخت کنید. اگر زیبایی ظاهری ساختمان برایتان خیلی مهم است، به سراغ محصولاتی بروید که پوشش رنگی متناسب با نمای ساختمان دارند. قبل از نصب فلاشینگ باید توجه کنید که سطح زیر حتما صاف و بدون پستی و بلندی باشد.

برای نصب فلاشینگ معمولا از پیچ یا پرچ‌های مخصوص استفاده می‌شود. اگر لازم است که چند ورق را در یک بخش از نمای ساختمان کنار یکدیگر به‌کار ببرید، باید به کمک جوشکاری آن‌ها را به هم متصل کنید. معمولا برای بهبود کیفیت اتصال در ناحیه لبه فلاشینگ‌ها، چسب‌های مخصوصی را تزریق می‌کنند تا هیچ فضای خالی بین ورق و نمای ساختمان باقی نماند. لبه‌های خارجی ورق‌ها را به سمت بیرون ساختمان خم کنید تا امکان نفوذ آب به سطح زیرین ورق‌ها وجود نداشته باشد.

قیمت ورق فلاشینگ نما

ورق فلاشینگ نمای ساختمان در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا نرخ این ورق‌ها ثابت نباشد. از جمله مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت این ورق‌ها تاثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 مدل طراحی ورق فلاشینگ

همان‌طور که اشاره کردیم، فلاشینگ‌هایی که برای نمای ساختمان‌ها به‌کار می‌روند، در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. نبشی، یو، تاج، پله و … از جمله طرح‌های رایج فلاشینگ‌های ساختمانی هستند. البته بسته به سفارش مشتری، تولیدکنندگان می‌توانند این ورق‌ها را در مدل‌های خاصی بسازند. بنابراین اولین و مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت ورق‌های فلاشینگ، مدل طراحی آن‌هاست.

نکاتی درباره فلاشینگ نما
نکاتی درباره فلاشینگ نما

 ابعاد و ضخامت فلاشینگ

میزان متریالی که برای ساخت فلاشینگ نما به‌کار می‌رود، عامل دیگری است که در تعیین قیمت این محصول تاثیر دارد. هرچه ابعاد و ضخامت این محصول افزایش پیدا کند، قیمت ورق‌ها نیز بالاتر می‌رود. باید به این نکته اشاره کنیم که ورق‌های فلاشینگ موجود در بازار با ضخامت بین ۰.۵ تا ۲ میلی متر تولید می‌شوند.

جنس ورق فلاشینگ

عامل مهم دیگری که در تعیین قیمت ورق فلاشینگ در نمای ساختمان تاثیر دارد، جنس آن است. آلومینیوم، آهن گالوانیزه، مس و روی از جمله اصلی‌ترین متریال‌هایی هستند که در تولید این ورق‌ها استفاده می‌شوند. ارزان‌ترین نوع ورق‌ها از جنس آهن گالوانیزه تولید می‌شوند که ظاهر چندان زیبایی ندارند. در مقابل ورق‌های مسی بیشترین قیمت را در بازار به خود اختصاص می‌دهند.

پوشش رنگی فلاشینگ

برای اینکه ورق‌ها از ظاهر زیباتری برخوردار شوند و همچنین مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی افزایش یابد، پوشش رنگی روی آن‌ها اعمال می‌کنند. نوع رنگی که برای اعمال پوشش به ورق‌ها استفاده می‌شود، در تعیین قیمت این محصولات موثر است. دقت داشته باشید که ممکن است که دو طرف ورق رنگ‌آمیزی شود یا صرفا روی بیرونی آن رنگ شود. این موضوع نیز روی افزایش یا کاهش قیمت نهایی محصول تاثیر دارد.

نکاتی درباره فلاشینگ نما
نکاتی درباره فلاشینگ نما

جمع بندی 

در این مطلب بررسی کردیم که فلاشینگ نما چیست و چه کاربردی دارد. اگر به فکر افزایش عمر مفید سازه و سوله و همچنین زیباسازی آن هستید، حتما از ورق فلاشینگ استفاده کنید. این محصول در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود و شما باید قبل از خرید درباره انتخاب بهترین گزینه تصمیم بگیرید. اگر آشنایی چندانی با انواع فلاشینگ و کاربردهای آن‌ها ندارید، حتما از متخصصان این حوزه ( مشاوران و کارشناسان فنی ) شرکت کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند شما را برای خرید فلاشینگ نما راهنمایی کنند.

7865 382 0912

2717 3222 028

خرید بی واسطه ساندویچ پانل

خرید بی واسطه ساندویچ پانل :شما  بدون واسطه میتوانید محصولات دنیای ماموت را با مشاوره و کارشناس فنی خرید نمایید ما در اینجا هستیم تابتوانیم بهترین مشاوره را برای خرید محصولات ( ساندویچ پانل سقفی , دیواری , سردخانه ای , کلین روم , کانکس , اتاق های یخچالی)  برای شما ارائه دهیم منتظر تماس های گرم شما هستیم .

لیست قیمت ساندویچ پنل 4 سانتی

لیست قیمت ساندویچ پنل 4 سانتی : به دلیل تنوع محصولات وتنوع قیمت از شما خریداران و مشتریان گرامی خواهش مندیم برای قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان شرکت تماس بگیرید

مجری و نصاب ساندویچ پانل

مجری و نصاب ساندویچ پانل : نصاب و پیمانکار اجرای ساندیچ پنل که کار جاگذاری ساندویچ پنل سقفی و دیواری  متعلقات آن را به عهده میگیرد . در ظهر نصب انواع پانل ساندویچ آسان و ساده به نظر می اید ولی رعایت برخی نکات فن و اصولی بسیار حائز اهمیت و ضروری است

تفاوت اتاق یخچالی دنیای ماموت با دگر رقبا

تفاوت اتاق یخچالی دنیای ماموت با دگر رقبا یکی دیگر از ویژگی های اتاق ایزوله دنیای ماموت این است به سفارش مشتری تولید میگردد . یعنی به جز ابعاد که توسط پلیس راهور تعین شده است . سایر ویژگی ها میتواند در دنیای ماموت سفرشی تولید شود .

هنوز دیدگاهی ثبت نشده.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.